Alla inlägg den 16 maj 2013

Av MARTIN KUMLIN - 16 maj 2013 13:06

Jag och Fredrik har precis upplevt fukushima med egna ögon och det var en riktigt upplevelse. En tsunami slog ut reservgeneratorena som gjorde att dom inte kunde kyla bränslebassängerna som ledde till vätegasexplosioner, sen flödade det ut radioaktiva ämnen. Jag läste på en skylt en bit ifrån Fukushima om hur en tsunami bildas och  på skylten stod det. En tsunami bildas genom att en jordbävning inträffas under vattnet, Jordbävningar inträffas när en elastisk spänning mellan plattorna som uppstår när plattorna rör vid varandra. Och all kraft som jordbävningen bildar utvecklas till en stor våg som stormar in mot land och riktnigen tsunamin fick var mot kärnkraft värket i fukushima.


Lite mer information och andra saker kommer upp lite senare :)))))))) Hejdå mannar

Av MARTIN KUMLIN - 16 maj 2013 12:52

Tjenare alla bloggläsare precis landat med planet och sitter i taxin påväg till min lägenhet, lite bilder på lägenheten kanske kommer någongång. När jag kommer till lägenheten så ska jag bära av till fukushima och möta upp min polare Fredrik Nilsson. Det tar ungefär 3 timmar att åka ifrån Aomori till fukushima så jag och fredrik ska ta in på hotel. Någongting jag vill göra är att fråga människorna hur dom påvärkades av olyckan. Jag kommer även att skaffa ett jobb när jag kommer hem ifrån fukushuma.


Vi berättar mer när vi har anlänt och allt som händer där.

Av MARTIN KUMLIN - 16 maj 2013 12:30

Hejsan igen bloggen. :)

Jag har nu kollat klart på alla LCS matcher för denna gång så nu bär det av till japan igen.

Nu är det stor sommar i japan så jag kommer kunna flyga till min hemstad istället för att behöva landa längst ner i japan och sen åka bil en hel dag. Jag hoppar på flygplanet om ungefär 20 minuter så en blogg kommer upp direkt när jag hoppar in i taxin.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards